Doorgaan naar hoofdcontent

7 foto's, 1 week: krokussen

Mijn gsm staat weer bijna vol. Herinneringen die ik graag voor u bundel... voorzien van een streepje commentaar.

De krokuskopjes duiken weer op, waardoor in mijn hoofd meteen "Vakantie" geschreeuwd wordt... Een hele week en een weekend ervoor, wat neerkwam op 9 goedgevulde dagen.

Jack en Lynn leerden zwemmen, waardoor ik elke dag eventjes over en weer naar 't zwembad mocht sjezen. Mocht, want die 2 in de auto horen kwebbelen, dat was telkens weer een plezier...

Er was ook tijd voor grote infrastructurele werken ten huize Los Demettos. Na het ledigen en wegruimen van de kast en het lelijke computertafeltje en met een fris likje witte verf op de muur zijn we weer een grote stap dichter in de richting van onze langverwachte wificorner... (Ooit al eens een kast 10 jaar op dezelfde plaats laten staan zonder erachter te stofzuigen? Geen aanradertje!) Het hout is gekozen, maar over de keuze van nieuwe stoelen breek ik me nog altijd het hoofd... En horen daar dan ook nog eens krukjes bij? #lastig

De lente haalde ik alvast in huis met een ruikertje tulpen... Was dat even buiten die aangekondigde vortex gerekend... Zou het hulpen als ik er ranonkels bij zou zetten?

Verder moest ik de hele vakantieweek strijden voor het behoud van mijn rechten op de tv, want dat gamen wil al wel eens op mijn systeem werken en als ik er geen systeem in zou steken, zouden wij hier systematisch afdwalen richting een systeem dat verre van een systeem is en waar de willekeur regeert. En als er iets is waar ik -inconsequente trees als ik ben- een hekel aan heb, dan is het aan willekeurige willekeur. Systemen for the win, maar als u mij een tip kan geven voor een goed systeem voor de schermtijd van tieners, roep het dan even luid uit, want het zal mij ten zeerste interesseren!
Wat.Een.Struggle.

In de loop van de week ging ik even over en weer naar Rotterdam, maar dat wist u al, en voor we 't wisten was het weer tijd voor het schoolleven in z'n meest gestructureerde vorm: druk, avondvullend en stresserend.

Paasvakantie, ik kijk zo naar jou uit!


 





Reacties

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!