Doorgaan naar hoofdcontent

7 foto's, 1 week - congé payé

We zijn de elfde vandaag, en ik ben nog altijd niet in uitslaapmodus! Toch is er echt wel al veel gebeurd en weten we al lang niet meer goed hoe we dat de voorbije 10 maanden toch altijd deden, die ratrace!

De voorbije dagen waren een mikmak, een mengelmoes, een allegaartje of een potpourri van evenementjes en activiteitjes. Ik presenteer ze dan ook hieronder als hutsepot, want we hebben al warmere dagen gehad dan vandaag!

De congé werd ingezet met een barbecue in één van de gezelligste tuinen waar ik ooit kwam, in fijn gezelschap en met heerlijk eten. Midzomernacht met een weekje vertraging, maar 't was het wachten waard!

Omdat wij een érg traditioneel gezin binnen een érg traditionele familie zijn (#not!) houden wij al eens tradities in ere. Feest in 't park is er zo eentje, een feestje dat we niet graag meer zouden missen! En dat wij op diezelfde dag ook nog eens Petermeterdag mochten vieren met Takketa en Bertje, dat maakt het nog zoveel meer een dag met een gouden randje!

Het voorbije jaar was mijn comfortzone al helemaal zoek, en daarom was de stap om nog eens he-le-maal erbuiten te treden eigenlijk niet zo groot meer... Zoooolang al wou ik eens naar Ieperfest, maar alleen is ook maar alleen, en ik had daar toch geen kleren voor, en die muziek was precies ook helemaal niet zo Mamasoet...
Maar dat eten...
Dat éten!
En dus ging ik dit jaar gewoon een keertje proeven. Alles vegan en alles lekker, zeg! Een fotoverslagje van al dat lekkers vind je hier, als je méér zulks wil volgen, is de Facebookpagina van Eva Westhoek een aanradertje. (En doe hen mijn groeten!)

Vorig weekend verjaarde ook mijn machtig metekind! 6 jaar Lucieloes, da's 6 jaar vol pret en plezier! We smikkelden en smulden met ons allen van een reusachtige Nachtwachttaart en het feestvarken was zotcontent en dolgelukkig met al haar geschenkjes en zoveel aandacht...

Omdat Little Jackson nog eventjes zijn furten kwijt kan op kamp, kwam er even tijd vrij voor shopping met mijn tieners... Het had wat voeten in de aarde voor iedereen vond wat hij wou en wat hem stond, maar uiteindelijk was iedereen blij, behalve mijn portemonnee.
Ik kan wél nog altijd mee met hun kledingkeuze, benieuwd voor hoelang nog!

Als afsluiter van deze mikmak een mijlpaal in het jonge leven van boytje Nuno... Vandaag wordt hij 12. Hij noemt zichzelf vanaf nu 'een jongvolwassene', ik vind hem nog altijd mijn klein ventje.
In ons niet zo traditioneel gezin is het mode dat je op je twaalfde een bestemming mag kiezen. Queen Quinn koos ooit voor 4 sterren in Antwerpen, boytje deed niet onder en koos voor Parijs.
We hebben er echt keihard genoten!












Reacties

  1. lcorn23:50

    OOOOOOH, en waar is foto 8 van je seutevriendinnen ;)...?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Jouw reactie hieronder? GRAAG!

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Jackman, schrik der zeven zeetjes

Wie is de schrik van elke piraat? Jackman Demetteman!  Wie trekt ten strijde en roeit onrecht uit? Jackman Demetteman! Wie redt zeemeerminnen van gevaarlijke zeemonsters? Jackman Demetteman! Wie brult strijdliederen om elke vijand af te schrikken? JACKMAN DEMETTEMAN!