Doorgaan naar hoofdcontent

We nailed it!

De voorbije weken dacht ik vaak na over een plan C. Een plan B was er al, ik verklapte er hier al 't één en 't ander over... Gelukkig is dat er nog niet van moeten komen, de clusters zijn -hou het hele Zoniënwoud vast- voorlopig onder controle.

Het is natuurlijk wel zo dat ik graag ooit eens iets helemaal zot -buiten mijn comfort zone en al- zou doen, wat ver van mijn onderwijshabitat ligt, iets wat op andere uren zou vallen, en op andere plaatsen, en iets waar ik voorlopig nog niet zo gek veel over weet...  Ik informeerde me al, maar het blijkt vooral een duur affaire... Ik hou u op de hoogte, dat spreekt.

Uitgestelde plannen zetten natuurlijk aan het dromen, en ik mocht gisterenavond al eens proeven van die lonkende, compleet andere wereld, die van de schoonheidsverzorging. Als proefpersoon mocht ik mee naar het examen nagelverzorging bij de avondschool hier in de buurt...

Ik kwam tot volgende besluiten:

- Niet elke deelneemster leek - zwiep-  uit Temptation Island weggelopen.
- Niet elke proefpersoon was een blonde pop . (Ik ook niet.)
- De juf zag er vriendelijk, geduldig en vrolijk uit. Ze sprak Nederlands met een charmant Frans accent. ("Mini manicure",  ze walste de woorden in haar mond, ik kreeg er meteen zin in.)
- De cursus was zelfs voor een leek als ik duidelijk en helder geschreven. En netjes ingedeeld. Vormen. Producten. Behandelingen. Stappenplannen. Cleansen.
- De wereld van de valse nagels bleek nog verder van mijn bed dan gedacht: tips, stiletto's, sjablonen, de smileylijn, de bolling... ik had daar totaal andere beelden bij in mijn hoofd. Niets van! Nagels en niets anders!
- Mijn geduld is absoluut niet eindeloos, en al zeker niet na de nachten met weinig slaap van de voorbije weken. Na 3 uur gefikkel had ik 't ongeveer gehad. Net als mijn nagels, die waren net af.

Het resultaat vond ik netjes en origineel. Een french manicure, aan de linkerhand mét tips (lees: volsche noagels) , aan de rechterhand zonder. En zeggen dat je geen verschil ziet!

Je merkt natuurlijk wel meteen wie het EK op 10 juli zal winnen.


(Allez les bleus, maar dat heb ik al eens gezegd, zeker?)




Reacties

  1. Nu heb je me wel heel curieus gemaakt hoor naar jouw plan C....altijd welkom om te komen toelichten in mijne hof met een taske koffie!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Jouw reactie hieronder? GRAAG!

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)