Doorgaan naar hoofdcontent

Vakantietip met kinders: Zeeland!

Of wij nog vrij waren met het paasweekend? En of we dan ook zin hadden om mee te gaan naar Zeeland?
2 vragen die je ons geen 2 keer moet stellen, mijn gedacht!

In een vakantiepark logeerden we met ons zestienen (...) in drie aaneengeschakelde huisjes, op 300 meter van het strand van Cadzand. Ik weet niet wat u gewend bent, maar ik vind 3 vaatwassers 3 gasvuren en 3 frigo's al eens de moeite; die Claeyssens drinken en eten veel (te veel).

Op het domein van Résidence Cadzand bad was er eigenlijk al heel wat te doen (een klimboot! een zwembad! een trekvlot! go-carts! paadjes om te skaten! paadjes om te steppen! paadjes om te rollerskaten! een bowling! omheinde speeltuintjes! pedalo's!), maar voor onze mix aan tieners, leerjaarders en kleuters was het uitgestrekte en ongerepte strand ook heel aanlokkelijk...  Rond deze tijd van het jaar was er opvallend weinig volk, ons zestienen niet meegerekend, ik moest mij zelfs niet forceren om toevallige toeristen van mijn foto's te knippen, want ze waren er niet (rare gewoonte, ik weet het, maar u doet dat vast ook wel eens).

Tussen Cadzand en Knokke ligt het Zwin, een gigantisch natuurreservaat, waar de ooievaars nu volop aan 't broeden zijn geslagen. Wie het wil bezoeken moet toegangsgeld betalen, maar wij deden dat niet en wandelden er netjes rond. Nogal wat fietsers waren van 'tzelfde gedacht, maar zelfs dan hadden we niet het gevoel dat het druk was. Al heeft het landschap met zijn prachtige vergezichten daar misschien ook wel wat voor gezorgd...

Toen paasmaandag een druilerige dag beloofde te worden, weken we uit naar het zwembadcomplex van Sportoase Duinenwater in Duinbergen. Ook nu weer een aanbod voor tieners, leerjaarders én kleuters, met glijbanen in alle maten en soorten, wellness, stroomversnellingen en bubbelbaden. Gastn, echt de max!

Ik denk dat de weergoden doorhadden dat we zo flexibel zijn en dus moeilijk te kullen , want in de namiddag trok de hemel open en was het tijd voor een avonturentocht in Groede Podium, een speel- en infopark dat wandelaars, natuurfanaten en avonturiers op hun wenken bedient. Met een wandeling over boomstammen en door tunnels kregen we de jeugd zelfs enthousiast (ik heb echt maar 4 keer "Is 't nog ver?" gehoord), en toen we eindigden in een speeldomein tussen bunkers, was iedereen tevreden. En nat, maar dat lag aan de plassen en de waterspeeltuin.

















 


Wie denkt dat ik wegens zoveel  enthousiasme gesponsord werd voor deze post, moet ik teleurstellen. Het was daar écht zo cool! 
(Wie denkt: ik wil haar wel eens sponsoren, zodat ze ook vol enthousiasme over mijn vakantiedomein of -verblijf, of -hotel of -regio kan vertellen, want bij ons is het ook heel cool, kan mij mailen. Ik word zelfs al een beetje enthousiast als ik daaraan denk!)

Wie denkt dat hij ook wel eens richting paradijselijk Zeeland wil gaan: doe ze mijn groeten!

Een nadrukkelijk woord van dank is op z'n plaats voor mijn moeke en vake, drijvende krachten achter dit sortietje. Merci, merci en danketje!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!