Doorgaan naar hoofdcontent

Het gat in de markt...

Ik wou naar zee. Uitwaaien. En om eerlijk te zijn: ik wou ook zwemmen. Zou dat nog mogen, zo laat in 't jaar? Toch al wat frisjes, half oktober ...
En dan rijst meteen ook de vestimentaire vraag: "Wat draag je als je in oktober gaat zwemmen?"

Ik ontdekte meteen een oeverloos gat in de markt, want hoe glip je onopgemerkt met je zwemgerief op het strand, de redders verschalkend én toch met het nodige pit en dito flair? Hoe stap je tot aan de waterlijn zonder dat je vliegerspelers, strandracers en badmintonners vermoeden dat je in bent voor een frisse duik?

Het antwoord overspoelde mijn gedachten tijdens het koken.
"Met een aangepaste strandmeuzel, natuurlijk!" Zo eentje met herfst- of winterprint, zodat niemand ook maar vermoedt dat je badpak en genaamtekende handdoek erin verborgen zitten, samen met vette tegen koude zee en een extra paar kousen voor als je eruit komt...

Dus zette ik me aan 't machien om dit te maken:


Een herfststrandtas... met grasgroene fleecevoering!




 O, wat heb ik genoten en o, wat heb ik gevloekt! Dat is gene kattenpis, door zo'n katoen-en fleecelaag stikken. Twee naalden heb ik gebroken, en twee keer liep de machine vast. O, en dat handvat stikte ik vanbinnen en heb ik daarna gekeerd. Drie kwartier prutsen. Manman, niets voor mij.

En dit heb ik geleerd:

  • Zwarte stof stik ik beter met zwarte draad. Bedacht toen 't helemaal af was.
  • Recht stikken lukt meestal op plaatsen waar je 't niet ziet. Defaults zijn meestal erg zichtbaar.
  • Zo helemaal uit je hoofd een tas naaien, is eigenlijk zot. Gebruik beter een patroon.
  • De voering moet de volgende keer uit 1 stuk. Die naad onderaan is echt geen zicht. 't Is dan ook de binnenkant.
  • Meer van dat! Voldoening! Contentement! Kijk door je fouten heen en je hebt weer energie voor een hele werkweek.

Net nu ik klaar ben en de winterstrandmeuzel af is, keert het weer. Ik stel het zwempartijtje dus beter nog wat uit. Tot de lente of zo.


p.s. Drakenjager vond de tas mooi. Toen-ie af was, vroeg hij droogjes of ik ook een binnenbeusje voor mijn gsm had voorzien. Gelukkig was ik in een goeie bui.

Reacties

  1. Schoon, een dikke speekmedaille voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moh! Ik heb deze namiddag een nieuw sjakosj gemaakt in die stof! Morgen op de blog! En ik gebruikte wel witte draad omdat er wit in de tekening zat (en omdat ik te lui was andere draad op te steken)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Storm, jij kan vast rechter stikken dan ik... Je ziet het echt keigoed, dat het krom is... Hihi! Ik maak er mss mijn keurmerk van, zoals Louboutin zijn rode zolen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Jouw reactie hieronder? GRAAG!

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)