Doorgaan naar hoofdcontent

Sparen!

Omdat september een stinkend dure maand is, nam ik mezelf voor niets, maar dan ook niets voor mezelf te kopen. (Dat mooie paar rode laarzen? Liet ik staan. Dat retro Adidas Originals jack? Kocht ik niet. Die halfhoge sneeuwboots op Zalando Lounge? Nope! Een heerlijk zacht velours huispak? Terug naar het rek! Een mooi leren jasje waar ik nog jááááren mee zou pronken? Toch maar niet.)
Ik hou vol, want belofte maakt schuld, en ik ben er het type niet voor om niet te doen wat ik zeg, al beloofde ik het in principe alleen maar aan mezélf en aan mijn portemonnee. Maar moeilijk dat dat is! Niets kopen! Niets!!!

En toch, als ik mezelf loop te paaien met de idee dat ik die extreem dure septembermaand misschien break-even zal doorkomen (nu nog hopen dat er niet onverwacht één of andere jack-in-the-box opduikt), komt meteen ook het besef dat ik éigenlijk kleren en schoenen genoeg heb, dat ik behoorlijk trots op mezelf ben en dat het énige wat ik met al dat sparen op overbodige uitgaven écht mis, een dinertje met Emmy is.

Dus gisteren, om te vieren dat 3 van de 4 lange septemberweken voorbij waren, smulden wij samen van 't vaderland weg. Straf pikant, o zo lekker. En neen, ik vind dat géén weggegooid geld, want een avondje met Emmy, da's een energieboost waarmee ik weer een hele poos weg kan.

Eh... 't is bijna oktober... Zou ik een hele oktobermaand zonder aankopen voor mezelf kunnen?
Of toch beter niet?

To be continued...

Reacties

Een reactie posten

Jouw reactie hieronder? GRAAG!

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Jackman, schrik der zeven zeetjes

Wie is de schrik van elke piraat? Jackman Demetteman!  Wie trekt ten strijde en roeit onrecht uit? Jackman Demetteman! Wie redt zeemeerminnen van gevaarlijke zeemonsters? Jackman Demetteman! Wie brult strijdliederen om elke vijand af te schrikken? JACKMAN DEMETTEMAN!