Doorgaan naar hoofdcontent

Ge-clus-terd

Ik neem u graag mee voor een mentaal experiment. Sluit uw ogen en beeld u even het volgende in.

Je wandelt in een winkelstraat. Plots voel je een ijskoude breinaald je rechterslaap doorboren. De naald wordt bloedheet en tegelijk ervaar je een kloppende, ondraaglijke, extreem hevige pijn tegen je slaap. Je kunt je ogen niet meer openen en moet meteen in een donkere kamer gaan zitten of liggen. (In een winkelstraat? Ik dacht het niet!) Je strompelt naar je auto en laat je naar huis rijden. Je huilt van de pijn. Je brult van de pijn.
Thuis raak je niet uit de auto: het daglicht brandt door je hoofd en de priem steekt je genadeloos, alsof je oog eruit zal vallen. Je wordt nat van het zweet en koelt meteen ook weer af. Je rilt.
Omdat je de pijn van je af wilt slaan, krijg je een tremor: je voet of hand gaat ongecontroleerd schudden. (Toevallige passanten vragen je partner of alles ok is, of ze een ambulance moeten bellen.)
Je huilt onophoudelijk en ergert je aan geuren die hje normaal niet ruikt. Van geluiden word je gek, je grijpt naar je oren om ze te bedekken. Je hoopt dat niemand moet hoesten.
Als je uiteindelijk uit de auto geraakt en via de trap je bed bereikt, merk je dat er wat licht tussen de rolluiken priemt... Het maakt je gek... Je schudt de pijn van je af en beseft dat alleen een injectie je zal kunnen verlossen...  Je partner weet dat ook en blijft bij je terwijl je in het donker naar je bovenbeen mikt.
Je gaat liggen en wacht. Je been beeft nog na. Je kreunt de laatste pijnscheuten weg.
Je slaapt.


We waren er twee zalige jaren gespaard van gebleven, maar de clusterhoofdpijn is sinds enkele dagen terug. Ik kan maar beter goed voor Drakenjager zorgen...


Reacties

  1. Mo gow wi! Zorg er idd maar goed voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het gevoel. Verschrikkelijk en bij mij is de pijn gelukkig verminderd sinds ik zwanger ben geweest. Zorg maar goed voor jezelf. Veel beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeie, lees dit nu pas...verzorg hem maar goed! Zou het stress-gerelateerd kunnen zijn misschien? Courage!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het hangt samen met luchtdruk, de seizoenen en nog enkele fijne triggers waar je geen invloed op kunt hebben...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Jouw reactie hieronder? GRAAG!

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!