Doorgaan naar hoofdcontent

10 kleine gelukjes

Vroeg in de morgen, nog voor de dag dag was en de dauw dauw, telde ik mijn blessings. Ik stond op met een glimlach van oor tot oor, en wel om deze tien redenen...

~ Het Nest lijkt een erg variƫrende vakantie te hebben en dankt mij daar vaak mondeling voor (genre: "Slapen in een kasteel? Maar mama toch, zo cool!") Dankbare kinders, dit moedertje is er blij om!

~ Mijn escape naar Bordeaux laat zonnerestjes na op mijn huid... Zalig, zo aftersun smeren terwijl de nieuwe start toch al een beetje in zicht is! Sproetjes, dus.

~ De grote kuis zit er hier nu bijna op, en ik kijk sinds enkele dagen met het allergrootste genot in
 mijn Tupperwarekast. Maandenlang een 'no go-zone' wegens extreem wanordelijke toestanden, maar nu dus weer netjes, proper en ontsmet. O, en er is weer wat plaats over. (We hebben momenteel 6 brooddozen, wat er zelfs eentje  te veel is, maar een korte blik op ons picknickverleden en op de nabije de toekomst leert me dat ik ... eh... ze toch maar beter hou. Just in case.)

~ De komende dagen en weken plan ik weer een eetroutine in te bouwen, begeleid door nogal wat lichaamsbeweging in een warme infraroodcabine op momenten waarop het voor mij goed past. Infraligne, dat is telkens weer een beetje afzien, maar ik kijk er ook wel weer erg naar uit. Enfin, vooral naar de douche achteraf, dan.

~ Enkele dagen zonder Drakenjager en Het Nest doen een mens beseffen dat het hier toch vaak erg gezellig is. Rommelig, maar gezellig. En het ruikt hier vaak naar koekjes. Zoet. Mag ik daar om lachen?

~ Het ouderpaar is binnenkort samen op pensioen. Geweldig nieuws vind ik dat. De laatste jaren zagen we hier ietsje te vaak dat dat geen evidentie is. Het is hen dan toch gelukt. En gegund, dat vooral!

~ De voorbije weken zag ik heel wat vrienden terug. Als het op het regelen van dates aankomt, ben ik nogal een chaoot, ik weet het, maar hier en daar lukte het toch en daar ben ik blij om. Niet dat ik al rond ben, ik hoop in de komende maanden nog wat tijd te vinden om herinneringen op te halen. Vreemd genoeg lukt dat niet altijd beter in de vakantie! Dan is een mens eens 2 maanden thuis! Dankbaar dus, om een blij weerzien, af en toe.

~ Ik zal niet snel klagen over vakantie, maar negen (9, neuf, nine) weken vind ik wat van het goede teveel. Heel vreemd, maar op momenten waarop ik net niet uit mijn vel spring na de zoveelste kinderruzie, de zesde omgevallen beker, de acht vuile onderbroeken net naast de wasmand en de aanhoudende motregen, krijg ik gek genoeg vaak een telefoontje van een tante, nicht, vriendin of moeke die spontaan aanbieden om een zomeractiviteit met Het Nest te ondernemen. Zalig. Echt, zalig. Bedankt, dus.

~ Nu we bij de support aanbeland zijn, enkele morele supporters springen er hier echt uit. Op het goeie moment, als met een neus voor stress, duiken ze ongevraagd op, in mailbox, smartphone of aan de deur. Energie dat dat geeft! En courage!

~ Vakantie is zalig, en ik durf te zeggen dat ik ernaar uitkijk om binnenkort weer leeuwen te temmen. Zalige job, de mijne, met veel voldoening en veel toffe gasten. Ik kan me niet voorstellen dat ik na een vakantie weer elf maanden tegen mijn gedacht zou moeten gaan werken. Ik doe het graag, en dat is in deze tijden toch al heel wat!Nog een week keihard genieten eerst. Maar toch, het kriebelt.

Tien redenen om content te zijn. Ik lach! En nu is het aan jou!

 

Reacties

  1. moeke13:52

    Zo positief in het leven staan werkt aanstekelijk Dochterlief. er mogen er meer van dat soort rondlopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tante Marleen19:20

    Knipoog naar jou en de menage

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Jouw reactie hieronder? GRAAG!

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwĆ©nweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)