Doorgaan naar hoofdcontent

It's tea time!

Men stelde mij al -tig keer de vraag "of dat we leuk is, zo'n half kerstekind zijn" en "of er niet heel veel mensen zijn die mijn dag vergeten" en vooral "of ik dan minder, evenveel of meer cadeautjes krijg dan iemand anders".
Waarde lezer, ik kan u met de hand op 't hart zeggen dat ik helemaal niet te klagen heb!

Veel heb ik aan mijn moeke te danken, die er al 32 jaar lang op staat om een kerstbuche te eten op 24 december in de namiddag, vergezeld van een koffieklets, een geschenk en een verjaardagslied of zes. (Lieve lezer, ik hoor u tellen en ja, ik eet dus echt twéé kerstbuchen in 1 dag. Mag het even?)

Geschenkjes zijn een ander paar mouwen, want wij hebben niet echt een geschenkentraditie. Meer zelfs, we hebben er elkaar jaren geen gegeven (mijn drie kinders niet meegerekend, en zeg nu zelf, is er een mooier geschenk dan een kind?) Geen cadeaus, dus, (tot vorig jaar... )

Ik kan u zeggen dat ik een erg curieus mens ben, vooral als in: nieuwsgierig, overgeïnteresseerd, ongeduldig enzomeer. Vooral als Drakenjager de avond voor mijn dagje een loodzwaar pak onder de kerstboom dropt en me oplegt er zéker niet aan te komen. (Dat loodzwaar, dat heb ik van Emmy, die het voor mij eventjes gewogen heeft, aja, want ik mocht er niet aankomen!)
Loodzwaar! Groot! Rechthoekig!
En met tips als "het zijn er eigenlijk twee", "alle vrouwen zouden er blij mee zijn, nou ja, échte vrouwen dan" en "er bestaat geen shop van, je moet het online kopen" dacht ik aan... Louboutins!!!!

Groot was mijn verbazing en nog groter mijn vreugde toen Drakenjager bij het openen der pakjes nog maar eens bewees dat hij mij toch wel érg goed kent...
Dit prachtexemplaartje pronkt vanaf nu op mijn keukentablette, naast George:




It's tea time!

Reacties

Een reactie posten

Jouw reactie hieronder? GRAAG!

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Jackman, schrik der zeven zeetjes

Wie is de schrik van elke piraat? Jackman Demetteman!  Wie trekt ten strijde en roeit onrecht uit? Jackman Demetteman! Wie redt zeemeerminnen van gevaarlijke zeemonsters? Jackman Demetteman! Wie brult strijdliederen om elke vijand af te schrikken? JACKMAN DEMETTEMAN!