Doorgaan naar hoofdcontent

Tem eens een kleuter (part 1)


Die kinderen komen toch ook niet met een handleiding, hé! En als je ze krijgt, staat iedereen klaar met goeie raad, maar eens ze twee zijn, is alle babyraad op en sta je daar met een peuterpuber waar je geen weg mee kunt!

(Vandaag in de Flair trouwens een lijstje met nog wel méér info die je níet krijgt als je een kind neemt. Spuug, kak en slapeloze nachten, je dénkt op z'n minst dat je dat -mits wat oefening- meester kunt. Maar losse bekkenbodemspieren, voortdurend onderbroken telefoongesprekken, een bed dat nu plots standaard door minstens 3 nestbewoners ingenomen wordt (jezelf níet incluus) , een afkolfmachine die zo discreet is dat zo goed als alle (wat zeg ik? Alle!) vrienden van je vent je boobies in volle actie kunnen bewonderen , een half maandloon dat (sorry) in kakpampers opgaat en de fase (na 7 of 8 slapeloze weken) waarin je nog maar half beseft dat je leeft, omdat je lijf voortdurend lijkt te smachten naar een dutje, dat weet je allemaal niet.  10 minuutjes! Een kwartier! (En net als je slaapt, gaat de bel. Of de telefoon. Of erger nog: brult de baby.))

Maar ik had het over tweejarigen. Volbloed koppigaards. Neenzeggers. Energievreters en brulapen.
Ik was dat precies een beetje vergeten, zo, hoeveel miserie een mens met een two-year-old kan hebben. Hoeveel discussie, hoeveel onderhandelingsgeduld. En ik kan dat wel opbrengen, maar niet na 7 uren lesgeven en een huiswerkavond waarin we ook nog eens de communie voorbereiden en zoeken naar prentjes over 'mensen in de natuur'. (Vertelde ik u al over een cijfermethode in 4 kleuren? Vier! My god, dat is hier elke keer een zoektocht naar al die balpennen!)
Ik wil maar zeggen, lieve lezer, dat ik af en toe eens op mijn tandvlees zit. Jackman is een pittig baasje, een chilipeper is er niets bij! En als je dan héél eventjes de teugels loslaat... verbrand je je tong.

Maar hé, al het bovenstaand gemopper en gezeur, geklaag en geknars maakt hij telkens ruimschoots goed tijdens zijn dagelijks knuffelmomentje.
(Al duurde dat vandaag toch ook maar 43 seconden...)

Wordt vervolgd, dat is zeker...






Reacties

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)