Doorgaan naar hoofdcontent

Insta-what?

Ik stond maanden- ...wat zeg ik... jarenlang erg sceptisch tegenover Instagram en z'n camouflerende filters. Moet je je leven niet puur en ongefilterd in foto's gieten? Ben jij ongefilterd even zen en als je laat uitschijnen? Gooi jij alle fijne, gezellige, romantische, ontroerende, uitzonderlijke momenten zomaar online?

Is jouw dag een aaneenschakeling van topmomenten, feest jij de klok rond, zijn al jouw vrienden altijd zo vrolijk en lach jij écht de hele dag door? Ik haal me zo enkele figuren voor de geest bij wie deze vragen spontaan door mijn hoofd walsen als ik hun account bekijk. In real life zijn zij precies niet zo vrolijk, zij knorren vaak, leggen op alle slakken zout of morren over zaken waar ik niet eens op let. 

Wordt jouw eten niet koud als je het telkens vanuit acht hoeken wil fotograferen? Drink jij écht zoveel wijn? Eet je elke keer drie gangen? Is dat wat je mij wil wijsmaken? Denk je nu echt dat ik dat wil geloven?

Er zit al eens wat gepoch in ook... Foto's op boten, bij waanzinnige (toegevoegde? ) zonsondergangen, op exotische locaties en op exclusieve feestjes in decadente discotheken. In jurkjes die amper iets bedekken, foto's waarmee je grof geld zou kunnen verdienen.  Zo'n decolleté? Trek een truitje aan! Champagne? Oesters? Je zuinige moeder moest het weten! 

En toch ben ik een jaartje geleden compleet overstag gegaan. Ik post al eens wat, compleet, met filter en al. Ik hou ervan om in enkele hashtags een heel verhaal te vertellen. Suggereer ik? Vast wel! Overdrijf ik? Ik hoop het niet! Ik nam mezelf voor om elke foto van de best gekozen tags te voorzien, liefst grappig en altijd eerlijk...
Maar er is meer...

Sinds mijn vijftiende volg ik de Vlaamse, Belgische, Europese en bij uitbreiding eigenlijk ook de hele Amerikaanse showbizz op de voet.  Mijn guilty pleasure, geloof ik... Wat begon met elke dag surfen naar de Showbizzsite (vroeger veel beperkter, met minder foto's en alleen maar over de échte Vlaamse sterren... Willy, Will, Isabelle en Koen), gevolgd door een check-up van het wel en wee van Miss Belgian Beauty .(Vroeger werkte de site, verschenen er foto's van de voorstelling van de kandidaten, de campagne aan zee, de reis naar Hurghada. Ik smulde. Echt. ) Plots dacht Ignace dat hij maar beter van zijn kandidates kon proeven, en ... ik beken... ik smulde nog meer. Ook maakte ik er een sport van alle namen van BV-kinderen uit het hoofd te leren. Zita en Nono. Milà en Noa, Layla, Shania en Kengi, Hélène-Victoire en Nio-Lloyd, Pixie-Lolita... You say it, I name it. Koninskinderen? Ik noem ze! Geheime affaires op Temptation Island? Ik omschrijf ze uitgebreid. Ik knipte artikeltjes uit de krant en hield ze bij in een plakboek. Vooral Koen Wauters, dat begrijpt u wel, maar ook Robbie Williams, Gordon Ramsay en Johnny Logan.  *Guilty, guilty, guilty*... perezhilton.com en people.com, leesvoer voor het slapengaan. U begrijpt dat deze hobby héél wat intensief studiewerk, nalezen en bijhouden van vaklectuur en herhalingmomenten vergt...

En laat Instagram nu al dat herhalingswerk enorm vergemakkelijken! Want al die baby's, kinderen, echtgenoten, voormalige aangetrouwden en toekomstige lieven delen met de regelmaat van de klok al eens iets... op Instagram! En ik lees dat, ik smul ervan. My guilty pleasure, ik beken schuld...

En omdat ik kwaliteit dan toch nog altijd voorop probeer te stellen bij mijn selectie... hieronder een top 5 van sterren die hun account een beetje out-of-the-box opstellen. Want kwaliteit primeert, dat begrijpt u...

5 josjecoos. Jaja, Josje. Gluren!
4 lafilledo_therightthing: Murielle Scherre op haar best. Ondergoed waar ik nooitvanzeleven in zal passen, maar héél apart. Mooi!
3 Brooklyn Beckham. En Jack Ramsay. Zonen vàn. Kanjers.
2 Tori Spelling. Wat een diva! Eerst via Tori&Dean (Home sweet Hollywood en al wat eraan voorafging) op tv, nu live op haar eigen account. Lees: rijkdom, vertier, vier kinderen en een overspelige hubbie. Een geweldige boon heb ik voor dit mens, want eigenlijk kan zij het niet helpen...
1 Anouk. Ruwe bolster, blanke pit.  Ze post niet veel, maar 't is er altijd récht op.Topwijf.

Mocht u mij willen volgen, https://instagram.com/mamasoet/ en ik aanvaard uw verzoek met graagte. En mét filter...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)