Doorgaan naar hoofdcontent

Mamasoet hartje veggie

Het is een héél eind geleden dat ik nog eens wat postte over mijn veggie style of life.
Wie het hier een beetje volgt, weet dat ik niet de grootste predikant ben: wat jij of zij of hij eet is meestal 't laatste van mijn zorgen. (Ik heb het wel gehad met mensen die mij van haar noch pluimen kennen, maar als 't woord 'vegetarisch' valt plots een onweerstaanbare drang voelen mij te ambeteren met afgezaagde vragen genre 'Wateetjijdanzoal?', 'Eneetjekip?', 'Enwaaromeetjeafentoevis?', 'Enisdatdanaltijd?'. Nog minder gemanierde onbekenden denken dat ik aan hen verantwoording moet afleggen. Waarom. Waardoor. Enkelingen spreken meteen ook een waardeoordeel uit. Of ik wel een échte vegetariër ben. Of mijn gedachten wel consequent zijn.  Gastn, ik ken jullie van haar noch pluimen, laat mij eens grust.

En.Altijd.Tijdens.Mijn.Eten.
Wie mij een beetje kent , weet dat mijn eetmomentjes telkens hoogtepuntjes in mijn bestaan zijn...

En.Altijd.Die.Vragen.
Of ze eens mogen proeven. #soetdoesnotsharefood
Of het lekker is. #anderzouikhetnietopeten
Of ik geen tekorten heb. #zalikeenbloedtestafleggen?
Of ik geen honger heb. #hebjemijaleensgoedbekeken?
Of ik dan niet veel te veel chips eet. #zwijgeroverofiktrekeenzakopen
Of mijn kinders vlees eten. #zemogenkiezen
Of Drakenjager vlees eet. #eenhalvekoeperdag
Laat.Mij.Grust.)  Dit waren de langste haakjes ever, nvdr.

Maar bon! Er is dus veggienieuws! 2 nieuwtjes, zelfs!

Ten eerste komen de Dagen zonder Vlees er weer aan... Een mooie uitdaging voor al wie een inspanning wil doen om (af en toe of permanent) wat minder vlees en/of vis te eten. Te beginnen met 40 dagen,  misschien voor de rest van je leven!
 Ik mocht dit jaar een kleine bijdrage leveren aan het educatief pakket dat via de organisatie in Vlaamse scholen verspreid wordt, dus als je in 't onderwijs staat en duurzaamheid je nauw aan 't hart ligt... 't Is gesneden brood!
Zin om mee te doen? Registreer je dan, en sluit misschien ook aan bij een lokale groep, want samen smullen is natuurlijk zestien keer leuker dan alleen!

Ten tweede ... tromgeroffel... startten we vorige week officieel met een lokale afdeling van EVAvzw, de vereniging die plantaardige voeding wil promoten en mensen bewust wil maken van de voordelen van vegetarisch eten! Onze afdeling heet 'Eva Westhoek' en er is een prille Facebookpagina waarop je ons kan volgen... De startvergadering bleek een bruisbal van lekkere en creatieve ideetjes om de bewoners van de verre Westhoek die vegetarisme een warm hart toedragen te prikkelen.
Benieuwd? Like en volg ons! Je zal het je niet beklagen!
(En als je daarnet al besliste om deel te nemen aan Dagen zonder Vlees, dan kan je zelfs bij Eva Westhoek aansluiten, wij zijn nu al by far de machtigste bende. Je zal het je niet beklagen.)

Heb ik al gezegd dat het mooie tijden zijn?
't Zijn mooie tijden.
En lekkere.


Reacties

Een reactie posten

Jouw reactie hieronder? GRAAG!

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)