Doorgaan naar hoofdcontent

De Fonderie? Nooit meer!

Het begon niet al te best. Toen we ons tafeltje toegewezen kregen, bleek dat bij de 'wand' te zijn, de posh benaming van de muur. (Doe gewoon, mevrouw, we hoeven geen blabla.) De tafeltjes rondom ons vulden zich met een chichipoepoe mengelmoes van een boven zijn stand levend volkje, gehuld in feesttenue en als een kerstboom behangen van goud- en zilverwerk. De maître sprak hen aan over zijn interessante wijnkaart, omdat hij 'uit hun gesprekken vermoedde dat ze kenners waren'. Fijn spel, kerel, maar heel doorzichtig.
Het wachtbordje was heerlijk, en we bestelden salades. In afwachting van hun komst, deelden we het enige aanwezige botertje op ons versneden wachtstuutje.

De salades waren royaal en de scampi blonken. Ik nam vier happen en de smaak beviel. Bij de vijfde hap zag ik iets bewegen. Na een dubbel- en driedubbelcheck kon ik mijn ogen niet geloven, de vierde keer was ik zeker: een harige, groene, kronkelende rups baande zich een weg door mijn slaatje!

Ontzet gaf ik mijn bord terug, het dienstertje stond perplex. De maître bezorgde ons een nieuw bord en verontschuldigde zich kort voor het voorval. Of wij opnieuw een slaatje wilden? Of we een drankje van de zaak wilden? Of we nog wensen hadden? Hij kreeg het niet over zijn lippen...

Toen we de dessertkaart na 20 minuten  nog niet gekregen hadden, was de maat vol. Zonder schaamte rekende hij af. Volle prijs, verder niks.

De Fonderie, jullie zien mij NOOIT meer terug, ik raad u nooit meer aan, en ik schonk jullie dit cadeau op tripadvisor:

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!