Het begon niet al te best. Toen we ons tafeltje toegewezen kregen, bleek dat bij de 'wand' te zijn, de posh benaming van de muur. (Doe gewoon, mevrouw, we hoeven geen blabla.) De tafeltjes rondom ons vulden zich met een chichipoepoe mengelmoes van een boven zijn stand levend volkje, gehuld in feesttenue en als een kerstboom behangen van goud- en zilverwerk. De maître sprak hen aan over zijn interessante wijnkaart, omdat hij 'uit hun gesprekken vermoedde dat ze kenners waren'. Fijn spel, kerel, maar heel doorzichtig.
Het wachtbordje was heerlijk, en we bestelden salades. In afwachting van hun komst, deelden we het enige aanwezige botertje op ons versneden wachtstuutje.
De salades waren royaal en de scampi blonken. Ik nam vier happen en de smaak beviel. Bij de vijfde hap zag ik iets bewegen. Na een dubbel- en driedubbelcheck kon ik mijn ogen niet geloven, de vierde keer was ik zeker: een harige, groene, kronkelende rups baande zich een weg door mijn slaatje!
Ontzet gaf ik mijn bord terug, het dienstertje stond perplex. De maître bezorgde ons een nieuw bord en verontschuldigde zich kort voor het voorval. Of wij opnieuw een slaatje wilden? Of we een drankje van de zaak wilden? Of we nog wensen hadden? Hij kreeg het niet over zijn lippen...
Toen we de dessertkaart na 20 minuten nog niet gekregen hadden, was de maat vol. Zonder schaamte rekende hij af. Volle prijs, verder niks.
De Fonderie, jullie zien mij NOOIT meer terug, ik raad u nooit meer aan, en ik schonk jullie dit cadeau op tripadvisor:
Het wachtbordje was heerlijk, en we bestelden salades. In afwachting van hun komst, deelden we het enige aanwezige botertje op ons versneden wachtstuutje.
De salades waren royaal en de scampi blonken. Ik nam vier happen en de smaak beviel. Bij de vijfde hap zag ik iets bewegen. Na een dubbel- en driedubbelcheck kon ik mijn ogen niet geloven, de vierde keer was ik zeker: een harige, groene, kronkelende rups baande zich een weg door mijn slaatje!
Ontzet gaf ik mijn bord terug, het dienstertje stond perplex. De maître bezorgde ons een nieuw bord en verontschuldigde zich kort voor het voorval. Of wij opnieuw een slaatje wilden? Of we een drankje van de zaak wilden? Of we nog wensen hadden? Hij kreeg het niet over zijn lippen...
Toen we de dessertkaart na 20 minuten nog niet gekregen hadden, was de maat vol. Zonder schaamte rekende hij af. Volle prijs, verder niks.
De Fonderie, jullie zien mij NOOIT meer terug, ik raad u nooit meer aan, en ik schonk jullie dit cadeau op tripadvisor:
Reacties
Een reactie posten
Jouw reactie hieronder? GRAAG!