Doorgaan naar hoofdcontent

Vriendjes zijn

Tijdens een verkwikkend tripje met het volledige Nest (u leest het goed: het vol-le-di-ge Nest! Drakenjager incluis!) naar de markt zaterdagvoormiddag, kochten we voor de oudste twee kuikens een vriendenboekje. Vintage! Old school! (Hoewel: de ene was van Spiderman en de andere van Galaxy Park. Tot zover mijn afkeer voor commerciële brol. Soms plooit dit mens ook eens.)

Drakenjager en ikzelf hadden er meteen een halve dagtaak bij. Deed u dat al eens, zo'n boekje invullen? Hebt u antwoorden op vragen als "Welke galactische ruimtefiguur ben jij?", "Wat is jouw interplanetair nummer?", "Als je een planeet was, welke was jij dan?"  en meer zulks?

Ik dus wel, sinds zaterdag! Ik bespaar u de details, maar neem het gerust van me aan: zo'n nieuw vriendenboekje zet een mens als ik al eens aan het denken. Mijn antwoorden op bovenstaande vragen zijn in volgorde "Spacemama", mijn gsm-nummer en "mars" (dit laatste vooral om culinaire redenen...).

Moeilijker vond ik mijn favoriete nummers (als in: muziek uit albums).
Uiteindelijk, na véél gewik, geweeg, gezucht en gepuf, kwam dit lijstje eruit...

Op 3: Anoukje Pannekoekje, met het wonderschone "With you" . Gaver, wat een wijf, wat een song. Werelds!

Op 2: Adele, "Someone like you". In combinatie met mijn nummer 3 zou een mens bijna vermoeden dat ik af en toe eens twijfel.

Op 1: Aerosmith, met onze openingsdans.  How cool is that? Er hoort zelfs een clip bij, die ik nog altijd even magisch vind. (Een tijdje geleden, in 't diepst van mijn donkere gedachten, wou ik mee met die raket. Nu niet meer. I'm fine. I'm cool.)

Geniet maar.
Het mag.
Het móet.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)