Doorgaan naar hoofdcontent

De 'Pink lady': mijn Instax mini 8!

Net voor kerst vierde ik mijn verjaardag... waardoor er onder de kerstboom niet één, maar twee heel erg fijne geschenkjes lagen!

Omdat Drakenjager weet dat ik niet zo graag ouder word, maakt hij er elk jaar zijn werk van. Als het op originele geschenkjes aankomt, is hij absoluut een kanjer! Zo verzachtte hij het leed dit jaar met een knaller van formaat...

Hij-Die-Mij-Zo-Goed-Kent schonk mij... deze beauty!



Ik heb al gemerkt dat mensen erg...eh... gevarieerd/slash/uiteenlopend op dit toestel reageren: you love it... or you hate it. Het grote voordeel is dat het unieke momenten registreert én dat je meteen het resultaat van je shoot in handen hebt: de foto's glijden meteen uit het toestel en naarmate de tijd verstrijkt, zie je de kleuren op het kaartje verschijnen. Ook de grootte - bankkaartformaat- is erg fijn.

Niet iedereen kan om met het idee dat de fotografie de dag van vandaag al heel wat vérder gevorderd is (keuze! pose! mooi maken! bijkleuren! filter!)dan wat hier mogelijk is. Je kunt niet bijsturen en na dé klik is het resultaat ofwel oogverblindend, ofwel flou ofwel mislukt. Maar hé... je bent niet verplicht om dit toestelletje te kopen, niet? En oefening zou toch kunst moeten kunnen baren...(...opperde ze ietwat overmoedig...)

De komende maanden plan ik dus een nieuwe verhalenreeks op dit blogje: foto's die ik met mijn Instax mini 8 nam... én het verhaal erachter!

Benieuwd? 
Neem hier dan af en toe eens een kij/iekje!

Reacties

  1. Staat ook nog op mijn lijstje om ooit in huis te halen! Het heeft wel iets vind ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Jouw reactie hieronder? GRAAG!

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)