Doorgaan naar hoofdcontent

Typen - typte - getypt

De laatste tijd is Het Nest helemaal into typen...
Zowel Nuno als Quinn volgen lesjes om dit onder de knie en in de vingers te krijgen...
Puf. Zucht. Blaas. Kuch. Nog een puf. En heel veel extra geblaas.
Dat de eerste lezer die dit een eitje vindt zich nu maar meldt. Wat hebben Drakenjager en ik al gevloekt, vooral dan uit compassie! (Voor de gevoelige en (over)bezorgde lezer: wij vloeken altijd als de kinders er niet bij zijn. Meestal zitten ze in bed, of soms nog in bad en soms ligt er eentje in de zetel, maar dan vloeken wij pedagogisch en in stilte.)

Nuno maakte er als vroege vogel een gewoonte van om de dag met getokkel te beginnen... Mocht ik zin hebben, dan zag ik hem om kwart voor zes al aan de pc zitten. (Maak u geen zorgen: voor vijf na 6 kom ik mijn bed niet uit...) Met een fleeceje op zijn billen en gewikkeld in een kamerjasje trotseert-ie de morgenstond...
De methode die hij volgt, verlangt dat hij zes maanden lang élke dag typt. U leest het goed en ik herhaal: elke dag typt mijn beer zijn ochtendhumeur weg. Zelfs in de vakantie. Zéker in de vakantie. En in het weekend. Weekdag en zondag.
Zoveel karakter, zoveel doorzettingsvermogen, ik bewonder mijn boytje mateloos... en beloon hem met wat extra laptoptijd... om zijn youtubers te kunnen volgen. Picking my battles...

Diva Quinn volgde in de kerstvakantie het Typtienprogramma , een ietwat aangepast programma waar de nadruk op de correctheid ligt, en helemaal niet op tempo. Ik sta versteld van de vernieuwende aanpak en vooral van de snelvaart waarmee zij haar letters getypt krijgt... Na les 6 kent ze ondertussen ook alle letters... én kan ze heuse zinnen typen! U begrijpt dat ik apetrots op haar ben. Ook hier: zoveel karakter, zoveel doorzettingsvermogen... Wat een meid.

De kleine, vrolijke en kleurrijke aanpassingen in ons dagelijks leven moet ik erbij nemen.
Zo typ ik sinds vorige week op dit geblindeerd klavier...


Zou u het nog kunnen?


(Ja, 't zijn solden bij happysocks... just saying!)

Reacties

  1. Haha! Ja, ik kan het nog! Dit was voor mij verplichte leerstof, en dactylo was de hel voor mij. Nu ben ik uiteraard heel blij, ik typ volledig blind! Dikke duim voor jouw kinders!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Jouw reactie hieronder? GRAAG!

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!