Doorgaan naar hoofdcontent

Wereldveggiedag!



Wie van mij op Wereldveggiedag een recept verwacht, is eraan voor de moeite... Ik ben niet direct een keukenprinses en ik verval al snel in mijn eigen routine... Als ik dan toch eens hélemaal wild wil gaan, zijn er toch wel enkele sites waar ik telkens weer mijn goesting vind. En omdat het vandaag toch een beetje een feestdag voor de veggiepeople is, deel ik ze graag met jullie!

Als lid van de locale afdeling van Eva vzw (Eva Westhoek, remember?) start ik graag met 'onze' link, die van Eva nationaal. Ze brengt je meteen in het veggiewalhalla: appetizers, berelekker broodbeleg, vrolijke voorgerechten, bijzondere bijgerechten, heftige hoofdgerechtjes en sexy sausjes... You name it, they have it. (En tussen ons gezegd en gezwegen... al die Evagerechten zijn sowieso vegan, dus safer kan het niet!)

De site van Albert Heijn is ook een knaller. Ook hier vind je een enorm aanbod aan haalbare receptjes waarvoor je geen halve dag in de keuken moet staan. De voorbije jaren schotelde ik mijn familieveggies met Kerstmis telkens een smakelijk gerechtje van Albert voor. Lékker!

Ook al is Dagen zonder Vlees een tijdelijke actie, hun site blijft gewoon permanent online en als je hier klikt, smul je in no time van lekkere ontbijtjes, kindvriendelijke schotels en héél veel ander lekkers.

Waarom vegetarisch een verantwoorde keuze is, lees je hier en als je het nog niet helemaal gelooft, ook wel hier. Voor de mensen die het in het Engels willen, is er ook nog deze spot.

Als je 't liever op papier hebt, zijn deze kookboeken zeker aanraders:
De hippe vegetariër 
Vegalicious
Vlees noch vis 

Heel wat instagrammers zijn (deels) met vegetarisme bezig... Zo volg ik Renskroes, Groenemonster, Groeneprinses en lesrecettesdejuliette...

Het is natuurlijk ook mogelijk dat je bij je eerste vegetarisch experiment graag een getuige of medeproever, kompaan of kritische metgezel hebt.
Roep mij!
Als het om te eten is, ben ik er altijd dolgraag bij!

Fijne veggiedag!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)