Doorgaan naar hoofdcontent

Bucketlist check-up...

Wooooow, ik was toch wel een beetje voortvarend, toen ik begin juli mijn bucketlist opstelde voor deze congé... Na 5,5 weken blijkt dat ik absoluut nog niet veel  kan/mag schrappen... Effe checke...

- Ondanks herhaaldelijke verdienstelijke pogingen van Frank en Sabine om de setting compleet en perfect te maken, lukte het me nog niet om in zee te zwemmen... Begin juli eindigde een eerste strandpoging in een mond vol zand en prikkende ogen. Te veel wind. Ik ben nog eens teruggegaan, maar dat was vooral om kinderschoenen te kopen in de hotste keet van de kust, de Zandvoetjes in Oostduinkerke. Maar ik dwaal af... Het enige zwemplezier tot nu toe speelde zich af in een Nederlands openluchtzwembad en in het Brugs Olympiabad. Nog niet afvinken, dus.

- Ik beklom een berg heuvel, die van de Kosmos, en eigenlijk reed ik met mijn fiets richting Dranouter via de Monteberg. Wie dat ooit deed, zal medelijden voelen en gaat mee in mijn euforie. Ik vink af: CHECK.

- Indisch eten, en ook Grieks en Thaïs, verspreid over verschillende dagen. Half gelukt: met Emmyemmy deed ik een takeaway bij een nieuw Thaïs restaurantjes in Ieper en dat beviel ons erg! O, en Amerikaans zat er onverwachts ook tussen, toen Nuno voor MCDo koos op zijn verjaardag... Italiaans staat nog op de planning, en gezien de traditie wil dat wij Grieks eten bij elke citytrip, begin ik nu al een beetje te likkebaarden! (Maak u geen zorgen, u smult straks virtueel mee, een uitgebreid blogverslag volgt na het sortietje naar Italië, volgende week. Nu al njom.) Thaïs: CHECK.

- Connie Palmen ligt op mijn nachtkastje. Ik was zo van de kaart door Hemmerechts' "De vrouw die de honden eten gaf" dat Connietje een beetje geduld moet oefenen. Ik bekom nog. En Connie komt nog. Stefan Brijs is er ondertussen door (Arend, geweldig, wat een bizarre geest) en de nieuwe ligt klaar. Lezen, lezen en nog eens lezen: HALVE CHECK.

- Reünie vierde ik al met heel wat fijne kadees. Maar jongens toch, wat kan het leven mooi zijn als je zit waar je wil, eet wat je wil en babbelt met wie je wil. Zwoele zomeravonden for the win, met dank aan Frank en Sabine. DUBBELCHECK.

- Zucht*ploeter*puf*zweet*fjoew... van dat lopen kwam absoluut nog niets in huis... Te warm. Te ver. Te lastig. Te inspannend. Niet ontspannend. Te vroeg op de dag. Te laat op de dag. Te veel volk. Te weinig volk. Ik vind zevenhonderd excuses... onterecht. Ik hernieuwd mijn voornemen. De vakantie duurt nog drie weken. Tijd zat (not). GEEN CHECK.

Reacties

  1. Haha, eigenlijk vind ik niet afgewerkte lijsten grappig dan wel afgewerkte.
    Ik heb er een aantal dingen opgezwierd omdat ik het gedaan heb zonder dat ik het gepland had.

    Je hebt nog tijd genoeg. Al geef je me wel de kriebels om opnieuw eens wat boeken te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Jouw reactie hieronder? GRAAG!

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)