Doorgaan naar hoofdcontent

"Watgaanwedoenvandaag?"

Twee maanden congé, het blijft een uitdaging om die dag na dag te vullen. De jeugd ten huize Het Nest heeft er geen enkel probleem mee om de zomerse dagen al gamend door te brengen, op de Wii of in online varianten van spelletjes met ronkende namen als "prinsessenvriendinnen", "racejerot" en ketnetprofielen allerhande. Ik geef toe dat ik me graag naast hen nestel om vier episodes van Helden na elkaar te bekijken (echt, aan Helden zal ik eens een volledige blogpost moeten wijden, zo machtig is 't), maar vakantie is in mijn hoofd toch eerder een samengaan van zon, gras, water en tuinspelletjes. Buiten. Met of zonder trui.

De julimaand was dankbaar qua weer, gezelschap en locatie: de zon brandde, Drakenjager was thuis en we gingen al eens op stap naar verre of dichtbije speelparadijzen, vaak met vriendjes van de jeugd of een enkele keer zelfs met nepoma en -opa.

De kosmos lonkte al enkele keren en met de meisjes van Fam was het een blij weerzien. Het uitzicht is verbluffend, de picknick is zo lekker als je 'm zelf maakt, en de ploeter-en klimtoestellen vinden ze hier effenaf top. Er stond nu ook een werfwc, waardoor iedereen op z'n gemak was...







Bij Takketa en Bertje op bezoek gaan is op zich al een vijfsterrenevenement (lees: landschildpadden, speeltuinen, verse frietjes en tonnen vol amusement), maar nu het Brugse Olympiabad af is, en er een compleet subtropisch bad bijgekomen is, moesten wij daar samen naartoe! En wow, hoe cool was dat?! Zoveel wateractiviteiten voor zo weinig geld! De drukte namen we erbij, maar een bezoekjes tussen de middag zou dat probleem al kunnen verhelpen, en dan blijven alleen de stroomversnelling, de warme lagune, het golfslagbad, de bandenglijbaan, het buitenband en de twee kinderbelevingsbaden over... En dat konden ze hier wel appreciëren...  Een aanrader!

En toch stak het absolute topevenement van de voorbije weken daar nog met kop en schouders bovenuit. Letterlijk, figuurlijk, vrolijk en adembenemend. (Dat laatste zeker ook letterlijk.)
We beklommen met oma, opa en Oom Piethein het belfort van Ieper. Voor 2 euro per persoon (Ieperlingen bezoeken het museum gratis) kun je 205 trappen hoog genieten van een uitzicht dat alle verbeelding tart. Bij mooi weer (en dat was het) kijk je tot in Frankrijk, over huizen, beken, bossen en heuvels heen. Je herkent schooltjes, voetbalveldjes, pleintjes, achtertuinen en zelfs dakzwembaden... "Top " is hier het woord!


De komende weken zitten nog altijd goed vol... Kamperen in Audresselles wordt een volgende highlight. En de Beekse Bergen, waar een leeuw nog zijn machtige zelf mag zijn... De jeugd krijgt het nog druk!
En ik ook... in Italië...











Reacties

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)