Doorgaan naar hoofdcontent

Stik eens op een lijntje!

Ik moet recht stikken.
Ik moet recht stikken.
Ik moet recht stikken.
Ik moet...

Ewel, ik vind dat even saai als hoe 't hier staat, dus stik ik meteen in een lapje stof i.p.v. oefenpapier.
Ewel, dat is gene kattenpis, zelfs niet met stof met voorgetekende lijnen. Ewel, ik vloek daar toch wel op en ewel, dat moet want hoe meer je oefent, hoe beter het gaat (dat is toch wat ik elk jaar bij hoog en bij laag beweer als mijn publiek zeurt en zaagt omdat het niet graag zinnen splitst. Ik zal toch wel wat empatischer zijn dit jaar...).

 Stikken dus. Op een lijntje.

Mijn resultaat voor vanavond is:

- een bijna afgewerkte schooletui waarvan mijn machine bijna zot draait op de velcro. Morgen even aan tante Marleen vragen...

- een zakje dat als turnzakje voor Quinnebolle bedoeld was, maar dat als puntje bij paaltje en naaldje in draadje kwam eigenlijk niet zo praktisch uitgedacht werd door uw trouwe auteur en in de loop van het productieproces plots een stuttemeuzel werd. Met lintjes, waarvan er al 1 aan hangt en een tweede in mijn hoofd zit. Véél op lijntjes gestikt vandaag! En nu maar hopen dat mijn appeltjesbrooddoos in mijn stuttemeuzel past.


O ja, voor wie foto's van mijn primaire stiksels verwacht... eh... de batterij van mijn kodak ... eh... de naald van de machine ... eh...
Er zijn er nog geen!

Reacties

  1. Zou Quinnebol de stuttemeuzel niet willen gebruiken als slaapzak voor haar pop?

    En een ietsiemienie klein detailke: je moet leren evenwijdig stikken met je persvoet, niet op lijntjes...ik zie je al op je stof overal lijntjes tekenen om op te kunnen stikken...en dan maar vloeken dat het allemaal altijd zo lang duurt ;-)

    En volgende keer neem maar die foto's...er is altijd wel iets positiefs dat we ervan kunnen zeggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Jouw reactie hieronder? GRAAG!

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)