Doorgaan naar hoofdcontent

Paters!

Bent u al eens paters gaan drinken bij de paters in West - Vleteren?
Dit was hier zaterdag het strakke plan. 

In februari al nodigden we de Franstalige Demettosneven en -nichten uit voor een degustatie van la meilleure bière du monde entier. Serieus, hoe veelbelovend klonk dat eigenlijk?!

Het namiddagverloop stond vast: na un petit café in onze jardin, planden we une marche in de velden rond de abdij, om daarna une douze te proeven op het terras van de paters en daarna weer naar Vlamertinge-jardin af te zakken voor des petits-pains en toespize

Zo gezegd, zo gedaan en het liep allemaal son petit train-train, de koffie was lekker en de éclairs en soezen ook. Ook de rit verliep voortreffelijk en en colonne... We waren dus allemaal keihard en pleine forme, maar toen liep het toch een beetje anders dan gepland. 

Café de la paix was fermé! Middenin de paasvakantie!
Nondedju! En merde!
Gotverdom!
(Ik heb nog wel meer Franse verwijten gehoord, die ik omwille van meelezende kinders bespaar, en geloof me, als je anderhalf uur rijdt naar Vlamertinge-jardin én dan nog eens een kwartier naar la meilleure bière du monde, dan vloek je luid! Zo ook de bus Aziaten, fietsende Heuvellanders, aanwandelende Luxemburgers en malcontente Ieperlingen die hetzelfde plan als wij hadden, maar ook voor la porte fermée stonden. Alle mensen blijken gelijke manieren te hebben als ze dorst hebben!)

Drakenjager had gelukkig een strak plan B bedacht, dat zich via een tussenstop in de bierafdeling van Spar Vlamertinge (bij Piet en Claire!) verder ontspon in Vlamertinge- jardin. Het waren geen paters, maar er zaten minimum evenveel graden in en 't resultaat was uiteindelijk dat iedereen zong. 

Tout est bien qui finit bien!


 




Reacties

Populaire posts van deze blog

Bedankt, verwenner!

De fijnste schoolweek van 't jaar zit erop. Echt. Genoten heb ik. Ge-no-ten. Waarvan? De verwenweek. De watte? De verwénweek. Het concept is even eenvoudig als geniaal. 1 Schrijf je in. Noteer net en duidelijk je naam. 2 Wacht enkele dagen af. Bijt niet op je nagels. 3 Ontvang een stiekempjestopsecretgeheim briefje in je vakje met daarop de stiekempjestopsecretgeheime naam van de persoon die jij de komende week zal mogen / moeten verwennen. Bij mij was het van mogen , want ik had Mattias Derycke geloot. Ik geef toe, zonder expliciet te zijn en namen te noemen: er lopen onaangenamer typen op ons SVC rond. Zeker als je ze hypothetisch gezien zou moeten verwennen... Ik werd zelf extreem aangenaam verwend, maar tastte tot donderdag nog in het duister over wie die geheime weldoener dan wel was. Dat het een man was, stond vast... Wie denkt er anders aan om mij, geheelonthoudster,  van  een Duvel te bedienen? Maar wie. Wie, o, wie?! Na een aantal fijne attenties voo

Venetiaans blond

Niets is wat het lijkt... Bedankt, Mia!

Koningin Angina

Manman, koningin Angina heeft me zwaar liggen... Voor wie niet weet hoe mijn keeltje er de voorbije dagen uitzag, klik hier . Opgelet, 't is niet voor gevoelige kijkers. Wie koningin Angina liever vrolijk en blij bezig ziet, kan zich tegoed doen aan dit filmpje: Om maar te zeggen... aan alle ellende komt een einde, en ik ben zomaar eventjes anderhalve kilo kwijt. (Bijna zei ik: "Meer van dat!" Maar ik beet mijn tong er net op tijd af.)